به گزارش “آژنگ نیوز”سرنوشت ماشین دودی بالاخره رقم خورد.در خرداد ماه سال 1351 امتیاز بهره برداری از ترن تهران-ری که در دوره قاجار به بلژیکی ها واگذار شده بود پایان یافت.بنابر این ترنی که سالی چند به نام ماشین دودی مردم تهران را به شهر ری میبرد و مدتها بود که هیچ اثر وجودی برآن مترتب نبود به تصرف دولت ایران درآمد.
شهرداری تهران نیز زمینهای مسیر ماشین دودی را متصرف شد و به عنوان جاده عمومی و گردشگاه،بهره برداری از آن را شروع کرد.همچنین شهر داری ریل های راه آهن را که سالها زیر خاکها پنهان شده بود مورد استفاده قرار داد و با آن آهن قراضه ها دهها پل کوچک در مناطق مختلف شهر بوجود آورد.
گروه تاریخ