با کاهش میزان عرضه گوشت تازه در خردادماه سال ۱۳۵۳ ابتکار های ویژه ای در خصوص مصرف گوشت ابداع شد.
در این زمان با افزایش میزان سهمیه گوشت تازه قصابی ها و گرم شدن هوا، قصابان تهران هنگام تحویل گوشت به مشتریان خود، یک نشریه چهار رنگ با کاغذ چاپ اعلا نیز به دست مشتریان می دادند و مشتریان خود را تشویق به مطالعه این نشریه که از انتشارات سازمان گوشت بود می کردند.
هدف سازمان گوشت در انتشار این نشریه بر آن بود که مزایای گوشت یخ زده را برگوشت تازه نشان دهد و همچنین خطرات احتمالی در گوشت تازه را گوشزد نماید و مدعی بود که مهمترین آن کرم کدو است.
در این نشریه ضایعات ناشی از وجود کیسه های انگلی روی حیوان و انسان دیده می شد و همچنین به صورت مصوردوران زندگی انواع کرم کدو خطرناک را نشان می داد.
دربروشورهای سازمان گوشت کشور توصیه شده بود که مردم از خرید گوشت های تازه که بازرسی نشده و کشتارگاه مجهز ذبح نشده اند، خودداری کنند. چون خرید این نوع گوشت تهدید خطرناکی برای سلامتی انسان و اقتصاد کشور است.
در مورد گوشت یخ زده هم توضیح داده شده بود که برای مدت معین در درجه برودت مناسب نگهداری شده فاقد انواع انگلها است . به همین جهت مصرف گوشت سرد به علت از بین رفتن انگلهای آن قابل اعتماد است.
گروه تاریخ