سارا هدلی هیمرس، خبرنگار حوزه سفر و یکی از افراد تاثیرگذار در رسانههای اجتماعی است.
او درباره اینکه چگونه انتشار عکس در اینستاگرام باعث میشود کاربران بیشتر در شبکههای اجتماعی دیده شوند، میگوید: «با انتشار عکسهایی که در اینجا میگیرید، درشبکههای اجتماعی بیشتر دیده میشوید. کاربران میخواهند عکسهایشان در اینستاگرام منبع الهام باشد. برای این منظور، عکس باید خوب قاب بندی شده و خوش آبورنگ باشد. عکسهای تیره توجه زیادی را در اینستاگرام به خود جلب نمیکنند. عکس باید سرزنده و شاد باشد تا کسی که آن را میبیند بگوید ای کاش من هم آنجا بودم! »
اینستاگرام در صنعت گردشگری تحول ایجاد کرده است. زیرا بسیاری از افراد بویژه جوانان بین ۲۰ تا ۳۰ ساله که به نسل «هزاره» معروفند مقاصد خود را برای سفر، بر اساس هشتگهای اینستاگرامی انتخاب میکنند.
سارا هدلی هیمرس میگوید: «نسل هزاره نه تنها نسل دیجیتالی است و فناوری را دوست دارد بلکه به آن اعتیاد دارند. اینترنت وایفای برای این نسل مانند اکسیژن است. آنها تمام تصمیمات خود را تحت تأثیر اینترنت و شبکههای اجتماعی میگیرند. براساس اینترنت و هشتگهای شبکههای اجتماعی تصمیم میگیرند کجا سفر کنند و به کدام رستوران بروند. بنابراین جای تعجب ندارد که نسل هزاره در اینستاگرام حضور پررنگی دارد. زیرا شبکههای اجتماعی کاربرد زیادی دارند و استفاده از شبکههای اجتماعی بسیار آسانتر از بروشورهای مسافرتی است. بروشورهای مسافرتی کاربردی نیستند و نمیتوانید آنها را همه جا همراه خود ببرید. اینستاگرام از مراجعه به وبسایت هم بهتر است چون در این سایتها تبلیغات زیادی برای رزرو کردن وجود دارد و اطلاعات زیادی در آنها هست. اما در اینستاگرام، عکس و توضیحاتش حرف اول را میزند: مختصر و مفید».
یک گردشگر ایرلندی میگوید: «دو دختر دارم که از اینستاگرام استفاده میکنند. من شخصاً در اینستاگرام حساب ندارم اما فکر میکنم باید همراه با دنیای دیجیتال حرکت کنیم. امروز دیگر کسی از بروشورهای مسافرتی استفاده نمیکند. زمان استفاده از این بروشورها گذشته است. فکر میکنم این یک ایده خارقالعاده است ».
در واقع امروز ۴۱ درصد کسانی که زیر ۳۳ سال سن دارند، شهرهایی را برای سفر انتخاب میکنند که بتوان در آنجا عکس گرفت و در اینستاگرام منتشر کرد.
مدیرعامل سایت Wego در خاورمیانه و شمال آفریقا و هند میگوید: «این گروه سنی به جاهایی سفر میکنند که بتوانند تجربههایشان را با دوستانشان در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارند. آنها بهدنبال این هستند که این تجربه را مانند خاطره ثبت کرده و احساس کنند تنها کسی هستند که لذت آن را چشیدهاند. بنابراین، اوضاع الان کاملاً تغییر کرده است. دنیای دیجیتال برای آنها همه چیز است. این گروه سنی در بخش گردشگری تاثیر فزایندهای دارد که حداقل تا ۲۰ الی ۳۰ سال آینده ادامه خواهد داشت».
به نظر میرسد اینستاگرام نیز به خاطر قابلیت انتشار عکس و هشتگهای لحظهای برای سفر، روزهایی خوبی را در پیش خواهد داشت.
گروه خبر