image 110

انتشارکتاب “در جستجوی اعتماد اجتماعی در ایران”

کتاب “در جستجوی اعتماد اجتماعی در ایران”منتشر گردید. گروه نویسندگان، نشر کتاب پارسه، چاپ اول ۱۳۹۹، ۱۹۷صفحه، ۴۰۰۰۰تومان

image 110

درباره کتاب

رسانه گسترش می‌یابد و جامعه نوتر می‌شود، ولی عوامل نوسازی در جامعه، به جای اینکه بنیان‌های اعتماد و همبستگی و نشاط و امید را تقویت کنند، همه را تضعیف می‌کنند، اگر همه‌ی منابع ثروت و قدرت و منزلت در دست دولت باشد و اگر مردم احساس کنند که فقط برخی گروه‌ها در تامین حقوق اساسی خود برنده‌اند، اعتماد به نظام تصمیم‌گیری کاهش می‌یابد. مهم‌ترین عناصری که اعتماد و سرمایه اجتماعی را افزایش می‌دهند، کنش متقابل اجتماعی، تعهدات و ضمانت‌های اجرایی موثر، ظرفیت بالقوه اطلاعاتی، انسجام اجتماعی و استفاده از منابع و منافع مشترک است. مهم‌ترین مسئله‌ی اجتماعی کشور ما در معرض تهدید بودن این مولفه است و راهکار آن، اصلاحات نهادی اساسی.

گروه رسانه

قبلی «
بعدی »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *