در سینمای قدیم استفاده از چهره های ورزشی در فیلمهای سینمایی رواج داشت. اما همه ورزشکاران این پیشنهادات را قبول نمی کردند.غلامرضا تختی یکی از آنان بود. در این باره ناصر ملک مطیعی در خاطراتش می نویسد:

زمانی که من سوپراستار سینما بودم و برای هر فیلمی بیست هزار تومان دستمزد می‌گرفتم و زمین دور میدان آزادی متری دو ریال بود، به تختی صد هزار تومان برای بازی در فیلم “حسین کرد شبستری” پیشنهاد شد.
دکتر کوشان به من گفت اگر بتوانی تختی را وارد کار کنی صد هزار تومان به او می‌دهم. دلم نمی‌خواست این پیشنهاد را به تختی بدهم، اما فضای کار و دوستی با دکتر کوشان مجبورم کرد تا به دیدن تختی بروم. کوشان به من گفت چون می‌دانست که با تختی رفیقم.

image 29 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


تختی دوست گل‌فروشی داشت که مغازه‌اش سر چهارراه ولیعصر فعلی بود. عصر آن روز رفتم سراغش. جلوی مغازه قدم زدیم و من برخلاف میلم مسئله را مطرح کردم. تختی عادت داشت که وقتی همراه کسی می‌شد دستش را به گردن او می‌انداخت.
در جواب پیشنهادم گفت : نوکرتم. من مگه می‌تونم فیلم بازی کنم؟
خدا را شکر که قبول نکرد. چون آدم موفقی بود. دلم نمی‌خواست چنین مرد بزرگی وارد سینما شود.

فیلم حسین کرد شبستری با حضور ملک مطیعی و کارگردانی اسماعیل کوشان در سال 1345 ساخته شد. به جای تختی ایلوش خوشابه ورزشکار رشته پرورش اندام شرکت کرد. تماشاگرانی که فیلم را می بیند متوجه می شود که تختی چقدر کار خوبی کرد وارد سینما نشد؟!

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *