“آژنگ نیوز”:این یادداشت به مناسبت درگذشت مسعود مهرابی مدیر مسئول مجله فیلم است.آخرین بار درسال پیش تلاش کردم با ایشان تلفنی صحبت کنم برای دعوت از ایشان به یک مراسم در حوزه کار آفرینی .که ایشان سالها (نزدیک به ۴۰ سال) در این زمینه با راه اندازی به صورت مشترک مجله فیلم ،در آن حوزه تبحر کامل داشتند. متاسفانه فردی که  گوشی را برداشته بود کمی عصبانی و بی حوصله به نظر می آمد و امکان صحبت حضوری را نداد . به همین راحتی این امکان برای همیشه از من گرفته شد. البته پیش از آن در آخرین نمایشگاه مطبوعات به غرفه فیلم رفتم به ملاقات اش ، در این سالها (از سال ۱۳۶۷ به بعد) که با ایشان دیدار و گفتگو داشتم ، این بار او را شکسته تر و پیر تر دیدم . در همان گفتگو از انواع و اقسام بیماری ها که گرفتارش بود میگفت.

masoud mehrabi - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او دلش می خواست کار را به جوانترها بسپارد ،اما حرفه مطبوعاتی عشقی است که حتی بالاتر از عشق لیلی به مجنون ،فراموش نشدنی است و هیچ مطبوعاتی زنده ای تا آخرین لحظه زندگی اش نمی تواند ،از این علاقه دست بردارد.به همین جهت علی رغم تمام مشکلات کار را ادامه می داد.

در بحثهای مطبوعاتی هر زمان که می خواستند ،نمونه موفق مطبوعات را در حوزه بخش خصوصی مثال بزنند ،از مجله فیلم نام می بردند. هر زمان می خواستند بگویند فعالیت مطبوعات شراکتی  امکان پذیر است. فیلم و همکاری گل مکانی ،یاری و مهرابی را مثال میزدند.فیلم در بسیاری از حوزه ها استثنا بود،معرفی و نقد فیلمها،انتشار ویژه نامه های جالب،از همه مهمتر گزارشهای جشنواره های روز دنیا که بسیاری از آنها به روایت مسعود مهرابی و با سفر به کشورهای مختلف با قلمی جذاب و خواندنی به نگارش در می آمد.

مهرابی کاریکاتوریستی توانا و چیره دست بود که از اواخر دهه ۵۰ تولیداتش در این زمینه زینت بخش روزنامه ها و مجلات بود. او همچنین یک کتاب با نام ” تاریخ سینما از آغاز تا سال ۱۳۵۷”منتشر کرده است .چاپ اول این کتاب در پاییز سال ۱۳۶۲منتشر شد که اینک به چاپهای متعدد رسیده و از منابع تحقیق در خصوص تاریخ سینمای ایران است.

با  وجود باور نکردن مرگ مسعود مهرابی ،فقدان او رابه عنوان یک همکار مطبوعاتی به خانواده اش و نیز همکارانش تسلیت گفته و امیدوارم “فیلم” با ادامه انتشارش یاد او را زنده نگهدارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *