کره شمالی ازدریچه دوربین یک عکاس ،از کشور کره شمالی تصویر بسیار کمی در دنیا عرضه شده است . به همین جهت از نظر تصویری کره شمالی در تاریکی قرار گرفته و آن را به یکی از اسرارآمیزترین مکانهای جهان تبدیل کرده است. بسیاری از افراد خارجی امکان و شانس مراجعه به کره شمالی را ندارند ، در واقع ، غیرقانونی بودن ویزا برای خیلی از کشورها ورود به آنجا را تقریباً غیرممکن ساخته  است.

یکی از موارد استثنایی ، اریک لافورگوی عکاس  است  که موفق شد شش بار به عجیب ترین و مورد بحثترین کشور در سراسر جهان سفر کند ، و عکس هایی که وی در آنجا گرفته است واقعاً جالب  است. کسانی که ورای مرزهای کره شمالی قرار گرفته اند ، می دانند امکان عکاسی بسیار محدود است. لافورگ با استفاده از کارتهای حافظه ای که داشت ، توانسته این عکس ها را به طور پنهانی  به خارج از کشورببرد .انتشار این عکسها  توانست کره شمالی را با روشی که قبلاً دیده نشده بود با جهان به اشتراک بگذارد. تعدادی از این عکس ها را به همراه توضیحات لافورگ در زیرآن ،مشاهده خواهید.

image 150 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تصویر زنی که در وسط جمعی از سربازان ایستاده است. تصور نمی شد بتوان این عکس را گرفت، زیرا مقامات اجازه نمی دهند از تصاویر ارتش استفاده شود.

image 151 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تصویری از یک خانواده کره ایی در پای کامپیوتر .فقط مشکل اینجاست که برق قطع است و این تصویر کار با کامپیوتر شوخی به نظر می آید!

image 152 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یک نمونه نادر از یک اتقاق استثنایی یک  کودک ناشناس در کره شمالی سرگردان در جاده های کشور .راننده  اتوبوس وقتی  در جاده های کوچک Samijyon در شمال کشور رانندگی می کرد ، با  این کودک در وسط جاده مانده،مواجه شد.

image 153 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در پایتخت کره شمالی خودو خیلی کم رفت و آمد میکند. با نزدیک  شدن اتومبیل در پیونگ یانگ ، دهقانان که هنوز به دیدن آنها عادت نکرده اند، به تماشای عبور خودرو می ایستند. کودکان و نوجوانان نیز در وسط راه های اصلی همچنان مشغول بازی هستند.

image 154 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شاید این جالب ترین و بیشترین  ممنوعیتی بود که من با آن روبرو شدم: این نقاش مشغول ترسیم  نقاشی های دیواری جدید در Chilbo بود. زمانی که من عکس می گرفتم و همه شروع به فریاد زدن کردند.از نظر آنها  از آنجا که نقاشی ناتمام مانده بود ،من  نباید عکس می گرفتم.

image 155 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تهیه این عکس از موارد بسیار حساس است زیرا ازمنطقه ای که عکس گرفته شده فقط مخصوص افراد محلی است.

image 156 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این ساختمانهای دهه 50 ،نمونه خوبی از معماری ای هستند که در زمان جنگ سرد از آن با بهره گیری از چشم انداز رایج در اروپای شرقی استفاده شده است. این مدل ساختمانی که می بینید ، یک استعاره عالی برای نمایش رفاه شخصی و اجتماعی در کره شمالی است.

ترجمه :احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *