یک عینک که قبلاً متعلق به وکیل هندی و ملی گرای ضد استعماری ماهاتما گاندی بود ،با قیمت بیش از 19،600 دلار به حراج  گذاشته شد.

کارمندان حراج شرق بریستول با کشف یک بسته حاوی عینک  که یک یادداشت  نیزدر داخل بود، اعلام کردند که این عینک متعلق به گاندی است. مهاتما گاندی هنگام بازدید از لندن در سال 1931 از این عینک استفاده میکرده  است.

استو مسئول  موسسه بریستول  گفت: کسی جمعه شب آنها را به صندوق نامه ما انداخته بود و آنها تا دوشنبه در آنجا ماندند. یکی از کارمندان من آنها را به من داد و گفت یادداشتی وجود دارد که می گوید آنها عینک گاندی هستند. من هم فکر کردم ، این یک  موضوع بسیارجالبی است .

در نهایت کارشناسان  تأیید کردند این عینک دارای قاب مدور توسط گاندی استفاده می شده است.

image 78 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گفته می شود که این عینک از نسلی به نسل دیگر منتقل شده  تا زمانی که در اختیار فرستنده عینک به حراجی قرار میگیرد.او سالها قبل  این عینک را از یکی از بستگان گاندی فقید که  در دهه 1920 با این فعال حقوق مدنی هند ملاقات کرده بوددریافت کرده است.

گاندی معمولا دارایی های اندک خود و از جمله نیز همین عینک را به افراد نیازمند یا کسانی که به او کمک کرده بودند ، واگذار می کرد.

این عینک قرار است  در یک حراجی در تاریخ 21 اوت 2020 عرضه شود. اگرچه ارزش تخمینی ابتدایی آن حدود 19،600 دلار تعیین شده است.اما مطمئناً این فقط یک نقطه شروع است و ممکن است فروش آن با قیمت خیلی بیشتر از این رقم بخورد.

ترجمه علی محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *