مونت سنت میشل جزیره سنگی کوچکی واقع در ساحل شمال غربی فرانسه است. این مکان به واسطه بلندترین جزر و مد آب‌های اروپا،شناخته شده است.

image 224 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

معماری این جزیره به سبک گوتیک بوده و در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ابعاد کوچک این جزیره مشهور فرانسوی، معماری خاص آن، زیبایی بی‎نظیر منظره‎های اطراف و تاریخ بسیار جالب آن که نشان از افسانه‌های باستانی و رمزهای قرون وسطایی دارد، به شهرت بیش از پیش این مکان تماشایی افزوده است.

برج‌های کلیسای  این گنجینه معماری ملی فرانسه، بسیار بلند هستند و مساحت همه جزیره حدود 100 هکتار است. بلندترین نقطه این بنا در ارتفاع ۱۷۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

این جزیره در انتهای رودخانه کوئنون (Couesnon) قرار دارد. جزر و مدهای شدید اقیانوسی باعث می‌شود اطراف آن به صورت مداوم خشک و دوباره پرآب شوند.

علت نام‎گذاری جزیره

این جزیره از روی اسم «رافائل میکائیل» نام‌گذاری شد. بر اساس افسانه‌ای مربوط به قرون وسطی‌، در سال ۷۰۸ میلادی میکائیل (میشل) اسقف اورانچز (Avranches) را از شهری کوچک به آن‎جا دعوت کرد تا کلیسایی برای او در این جزیره‌ی صخره‌ای بسازد. این کلیسای زیبا صحنه فیلم‎برداری چند فیلم مشهور بوده است.

مونت سنت میشل، با یک پل، به خشکی وصل می‎شود. بعد از پل، جاده‎ای دارد که اطراف آن پر از ماسه روان و سنگ است و در پایان به ساحل خاکی می‌رسد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *