تصویری تاریخی از نیما و عکس سلفی با فرزندش .

image 38 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

علی اسفندیاری مشهور به نیما یوشیج (تولد ۲۱ آبان ۱۲۷۶ – مرگ ۱۳ دی ۱۳۳۸)شاعر معاصر ایرانی بود. وی بنیان‌گذار شعر نوین و ملقب به پدر شعر نو فارسی است.

کتابی به عنوان زندگی حسن اسفندیاری به چاپ رسید ه است که نیما یوشیج در آغاز  این کتاب نسب و تبار خاندانش را شرح می‌دهد.نیما یوشیج در کتاب زندگی حسن اسفندیاری نسب و تبار خاندانش را به پادوسبانیان  که یک خاندان محلی در طبرستان هستند ،می‌رساند.

نیما به اصالت و تبار خود افتخار می‌کند. شهرآگیم از اجداد پدری نیما و از بزرگان مازندران بود. به دلیل همین علاقه‌مندی به تبارش بود که نام فرزندش را نیز شرآگیم گذاشت.

نیما در ۶ اردیبهشت ۱۳۰۵ خورشیدی برای سومین بار ازدواج کرد. همسر وی، عالیه جهانگیر، فرزند میرزا اسماعیل شیرازی و خواهرزاده نویسنده نامدار میرزا جهانگیر صوراسرافیل بود.

حاصل این ازدواج، که تا پایان عمر دوام یافت، همانگونه که اشاره شد،فرزند پسری بود به نام شراگیم که اکنون در آمریکا زندگی می‌کند. شراگیم در سال ۱۳۲۱ خورشیدی به‌دنیا آمد.

در مورد نام نیما  نیز عنوان شده است که:واژه «نیماور» در زبان مازندرانی به معنی کماندار بزرگ است. این نام، به چند تن از اسپهبدان مازندرانی اطلاق می‌شود.

نیما خود در این باره می‌نویسد: «نیماور یکی از پادشاهان رستمدار که جد من است.» در یک دوبیتی، نیما می‌گوید که آنچه باعث شهرتش می‌شود، هنر اوست.

هنر نیما هم شاعری است و باعث شد که امروز یکی از نامداران عرصه ادبیات ایران باشد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *