کتاب “سیاست شادکامی” منتشر شده است .

نویسنده : دِرِک باک

ترجمۀ: نرگس سلحشور

نشر نو، چاپ اول ۱۳۹۹،

۳۸۳ صفحه، ۶۷۰۰۰ تومان

image 160 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در معرفی کتاب

این اثرسعی می‌کند از راهِ تحقیقات جدید، به حاکمان بیاموزاند که از چه طریقی می‌توانند بساط بهروزی و نیک‌بختی شهروندان‌شان را فراهم کنند.
این کتاب به مثابه نسخه‌ای برای حاکمان است تا از طریق عمل به آن بتوانند در جهت کاهش درد، رنج و اندوه شهروندان تلاش کنند.
دِرِک باک، رئیس سابق دانشگاه هارواد، در سیاست شادکامی این مسأله را مورد بررسی قرار می‌دهد که حکومت‌ها چگونه می‌توانند از داده‌های روزافزون دربارهٔ علل شادکامی انسان‌ها استفاده کنند تا بهروزی و کیفیت زندگی تمام شهروندان را افزایش دهند. در طی چهل سال گذشته، هزاران مطالعه و تحقیق در باب شادکامی صورت گرفته است. بعضی از این تحقیقات به شادکامی ناشی از فعالیت‌های روزانه مانند کار کردن، ملاقات دوستان یا کارهای شاق خانه می‌پردازند. بعضی دیگر از این تحقیقات می‌کوشند میزان تأثیر درآمد، خانواده، دین، و دیگر عوامل را بر شادکامی انسان‌ها بسنجند. باک با ارزیابی نقاط قوت و ضعف تحقیقات راجع به شادکامی، لوازم سیاسی آن تحقیقات را در این حوزه‌ها دنبال می‌کند: رشد اقتصادی، برابری، بازنشستگی، بیکاری، خدمات سلامت، سلامت روانی، مسائل خانواده، تعلیم و تربیت، و کیفیت حکومت.
کتابِ عمیق و ارزشمند و به‌هنگام «سیاست شادکامی» پرتویی جدی بر این مسأله می‌افکند که چه چیزی انسان‌ها را شادکام می‌کند و چگونه حکومت‌ها می‌توانند رضایت بیشتری برای همگان، و نه فقط عده‌ای اندک، به ارمغان بیاورند.

از جمله مهمترین سرفصل‌های این کتاب می‌توان به اعتبار تحقیق در شادکامی، مساله رشد، تهدید مشکلات مالی، کاستن از درد و رنج، ازدواج و خانواده، تعلیم و تربیت، کیفیت حکومت و اهمیت تحقیقات ناظر به شادکامی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *