دانشگاه سالونیک یونان اقدام به برگزاری نمایشگاهی از برگه‌های تقلب دانشجویان کرده است. در این مجموعه بیش از ۲۰۰ برگه تقلب که دانشجویان دانشکده اقتصاد این دانشگاه برای امتحانات آماده کرده بودند و توسط اساتید ضبط شده اند، به نمایش در آمده است.

image 144 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بعضی از این برگه‌ها به اثر هنری می مانند و بعضی دیگر نشان از نبوغ تهیه کنندگان آن‌ها دارند. یک برگه تقلب به طول دو متر که دور یک خودکار پیچیده شده است و یک کاغذ برنج (مخصوص پیچیدن سبزیجات در آشپزی ویتنامی) که با قلم مخصوص روی آن تقلب نوشته شده از اشیاء جالب توجه این مجموعه به شمار می روند.

دیمیتریس مردس، استادیار در دانشکده اقتصاد دانشگاه سالونیک، درباره این نمایشگاه به خبرگزاری آتن گفته است که استادان تصمیم گرفته اند با برگزاری این نمایشگاه برای «خیال پردازی، نبوغ و هنر» این دانشجویان ارزش و اعتبار قائل شوند.

وی درباره برگه تقلب دو متری می گوید با توجه به وقتی که صرف آن شده، اگر دانشجو آن وقت را صرف خواندن درس می کرد احتمالا برای پاس کردن درس نیازی به این حجم تقلب نداشت.

در میان اقلام موجود در این نمایشگاه یک صفحه «فهرست نشانی تقلب» نیز موجود است که ظاهرا متعلق به دانشجوی فراموشکاری بوده که نمی توانسته به یاد بیاورد تقلب مربوط به هر بخش را کجا قایم کرده در نتیجه در یک صفحه مجزا نوشته است فلان بخش: داخل جوراب، بهمان بخش: داخل جیب.

image 145 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دانشگاه گفته است که جمع آوری برگه های تقلب را از سال ۱۹۸۴ شروع کرده است. هر چند اکنون با پیشرفت فناوری و تقلب از طریق گوشی‌های تلفن همراه، تبلت‌ها و هدفون‌های بلوتوثی استادان از جمع آوری این «کارهای هنری» محروم مانده اند.

دانشگاه سالونیک در شمال یونان و در مرکز استان مقدونیه این کشور قرار دارد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *