براساس تحقیقات جدید دانشگاه شفیلد ، دانشمندان اطلاعات بیشتری نسبت به درک و پیش بینی چگونگی واکنش حیوانات به تجزیه و تحلیل آب و هوا و از بین رفتن زیستگاه ها یشان به دست آورده اند.

تیم دانشمندان هزاران گونه از پرنده را مورد مطالعه قرار داده اند تا بدانند که چرا در مدت زمانی که طول می کشد تا از یک تخم بارور شده تا یک فرد بالغ مستقل رشد کنند ، تنوع زیادی وجود دارد.

این تحقیق ، که در مجله ارتباطات طبیعت منتشر شده است ، اولین مطالعه ای است که اهمیت سبک زندگی و عوامل محیطی را در کنار تاریخ تکاملی و اندازه بدن برای توضیح تغییرات مورد بررسی قرار می دهد.

image 103 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تمام موجودات زنده ،همواره با موضوع  بازتولید و زنده ماندن مواجه می شوند و این مشکل را از طرق مختلف حل می کنند. این تیم دریافتند که گونه هایی از پرندگان سریعتر  نسلشان تکثیر وتوسعه می یابد . آنها تعداد فرزندان خود را در مدت کوتاهی که در دسترس دارند ، به حداکثر می رسانند.

یافته ها نشان داده که پرندگانی که در محیط های بی خطرتر با شکارچیان کمتری پرورش می یابند و زندگی می کنند ، معمولاً زمان بیشتری طول می کشد تا نسلشان تکثیر پیدا کند ، احتمالاً به این دلیل که می توانند به دلیل  شرایط کمتر آسیب پذیر بودن زندگی اشان ،برای تکثیر نسل زمان بیشتری داشته باشند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *