انفجار کپسول گازدرسوم  آبان سال 1349   در منزل نیکتاج صبری هنرپیشه تئاتر و سینما  در نهایت باعث مرگ وی شد.نیکتاج هنگامی که در آشپزخانه اش مشغول تهیه غذا بود دچار این حادثه شد. نیکتاج توسط همسایگانش منتقل و تحت درمان قرار گرفت.اما پس از یک هفته بستری در بیمارستان به دلیل جراحات وارده درگذشت.نیکتاج صبری بین هنرمندان  محبوبیت خاصی داشت.او پس از سالها  به تازگی  ازدواج کرده بود.

image 10 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بازی خانم صبری در نقش زنان پیر بسیار ماهرانه بود

اولین کمدی

نیکتاج صبری که در روز دهم آبان سال 1349درگذشت، اگر نتوان گفت که اولین زن هنرپیشه  تئاتر ایران بود ،ولی می توان ادعا کرد  او جزء اولین زنانی بود که در ایران روی سن تئاتر ظاهر شد.وی همچنین اولین و برزگترین زن کمدین تئاتر فارسی بود.او گار خود را هنگامی در تئاتر آغاز کرد که زنان هنرپیشه تئاتر در ایران محدودیت زیادی داشتند.

image 11 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تصویر نیکتاج صبری در دورن جوانی

شهرت نیکتاج پس از بازی در یک نمایشنامه با شرکت مرحوم تفکری  و در تئاتر تفکری بر روی صحنه آمد به اوج خود رسید.از آن به بعد نیکتاج در تئاتر ایران شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرد و توانست زتدگی نسبتا مرفهی برای خود فراهم کند.

نیکتاج خارج از صحنه تئاتر زنی خوش مشرب و بذله گو بود و همین امر باعث شده بود  که محبوبیت خاصی بین هنرمندان پیدا کند.نیکتاج در نمایشهای رادیویی نیز شرکت داشت. وی در اندک زمانی پیش از مرگ در تئاتر نصر بازی میکرد.وی گفته بود که تا آخرین نفس تئاتر و هنر را رها نخواهد کرد.نیکتاج با وجود کبرسن هنوز به کار خود ادامه می داد.او در چند فیلم تبلیغاتی نیز شرکت کرده بود.

image 12 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

نیکتاج صبری در نقش یک مرد سبیلو

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *