راجر فدرر،‌ رافائل نادال و نواک جوکوویچ، سه چهره نامدار دنیای تنیس جهان که از آنها به عنوان سه بزرگیاد می‌شود در تدارک اقدامی خیرخواهانه برای کمک به بازیکنانی هستند که به دلیل بیماری همه‌گیر کووید۱۹ دچار مشکلات مالی شده‌اند.

نواک جوکوویچ، مرد شماره یک کنونی تنیس جهان با اعلام این مطلب یادآور شد که دو غول دیگر دنیای تنیس با وی برای این امر هماهنگ هستند و برخی نهادهای اداره کننده مسابقات تنیس در جهان نیز از آمادگی برای مشارکت در این اقدام خیرخواهانه خبر داده‌اند.

نواک جوکوویچ در جریان یک لایو اینستاگرامی با استن واورینکا،‌ تنیس باز مشهور سوئیسی در پاسخ به سوال او در باره نحوه کمک به برخی بازیکنان که دچار مشکلات زیادی شده‌اند، گفت: من چند روز پیش با راجر (فدرر) و رافا (نادال) صحبت کردم و ما با هم در باره آینده مسابقات تنیس و آنچه که روی خواهد افتاد،‌ بویژه نحوه مشارکت و کمک به بازیکنانی که در رده‌های پایین‌تر جهانی قرار داشته و بی شک با مشکلاتی مواجه شده اند،‌ حرف زدیم.

image 105 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تنیس باز محبوب صرب در ادامه یادآور شد: اغلب بازیکنانی که در رده‌های ۲۰۰ و ۲۵۰ تا ۷۰۰ و ۱۰۰ رده‌بندی جهانی تنیس قرار دارند از سوی فدراسیون کشورهای خود حمایت نمی‌شوند،‌ هیچگونه حامی مالی ندارند و به نوعی به حال خود رها شده‌اند.

مرد شماره یک تنیس جهان سپس با اشاره به تلاش برای ایجاد یک صندوق حمایت مالی که می تواند توسط انجمن تنیس حرفه‌ای جهان، بازیکنان و برگزار کنندگان مسابقات گرند اسلم تامین مالی و تغذیه شود،‌ تصریح کرد: فکر می کنم چیزی حدود ۳ تا چهار و نیم میلیون دلار برای توزیع میان بازیکنان دچار مشکلات مالی جمع آوری خواهد شد.

به نوشته برخی نشریات تخصصی،‌ نواک جوکوویچ به عنوان رئیس شورای بازیکنان انجمن حرفه‌ای تنیس جهان که فدرر و نادال نیز در آن عضویت دارند،‌ با ارسال پیامی به کلیه اعضا پیشنهاد کرده که یکصد بازیکن برتر رده بندی مسابقات تک نفره و بیست بازیکن برتر رده بندی مسابقات دوبل هر یک متناسب با رتبه‌ای که در اختیار دارند به تامین مالی صندوق حمایتی یاد شده کمک کنند.

رقابت‌های فصل جاری تنیس در جهان از اوایل ماه مارس به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا به حال تعلیق درآمده و این وضعیت بر اساس اطلاعات موجود دست کم تا اواسط ماه ‌ژوئیه ادامه خواهد داشت. برگزاری مسابقات تنیس آزاد فرانسه موسوم به رولان گروس به همین دلیل به پاییز موکول شد و مهم‌ترین تورنمنت فصل تنیس جهان یعنی مسابقات ویمبلدون نیز در اقدامی تاریخی به کلی لغو شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *