“آژنگ نیوز”:پلیس مریلند هفته گذشته اعلام کرد که جسد گیدون مک‌کین هشت ساله، نتیجه رابرت کندی را یافته است که با مادرش به قایق‌سواری رفته بود. 

هفته گذشته، میو کندی مک‌کین ۴۱ ساله و پسرش گیدون هنگام قایق‌سواری در خلیج چسپیک گم شدند. 

جسد خانم مک‌کین روز دوشنبه در فاصله دو هزار پایی (حدود ۶۰۰ متر) از محل یافته شدن جسد گیدون، پیدا شد. 

این مادر و پسر که به دلیل انتشار ویروس کرونا خود را در منطقه خلیج چسپیک قرنطینه کرده‌ بودند، پس از رفتن به قایق‌سواری ناپدید شدند. 

رابرت اف.کندی پدربزرگ خانم کندی در سال ۱۹۶۸ ترور شد و مرگ او بخشی از آنچه که به عنوان «نفرین کندی» شناخته می‌شود، تلقی شده است. 

خاندان کندی طی ۷۰ سال گذشته چندین مصیبت، به خود دیده است، از جمله ترورها و تصادف‌های مرگباری که باعث شده این خاندان آمریکایی، علی‌رغم جایگاه ممتازش در تاریخ قرن بیستم آمریکا، خانواده‌ای پر از تراژدی تلقی شود. 

اعضای این خانواده در عرصه سیاست و قضا و زمینه‌های دیگر موفق بوده‌اند. معروف‌تر از همه جان اف.کندی رییس‌جمهور آمریکا بود که در دوره ریاست جمهوری‌اش ترور شد. 

در اینجا فهرستی از اعضای خانواده کندی را می‌آوریم که با مرگ نابهنگام از دنیا رفتند.

image 60 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتلین «کیک» کندی 

کتلین کندی در ۲۸ سالگی و در تاریخ ۱۳ مه ۱۹۴۸ بر اثر سقوط هواپیما جان باخت. هواپیمای او و شریک زندگیش، ارل هشتم فیتزویلیمام، در حالی که به مقصد جنوب فرانسه پرواز می‌کردند، سقوط کرد. 

خانم کندی خواهر جان اف.کندی بود که پس از مرگ خواهرش رییس‌جمهور شد. شوهر سابق او ویلیام کاوندیش، مارکی هارتینگتون، پیشتر در میدان جنگ جهانی دوم در آلمان کشته شده بود. 

کتلین کندی در آمریکا و بریتانیا زندگی کرد و زمانی که در آمریکا بود برای خدمت در صلیب سرخ ایالات متحده داوطلب شد. او نقد فیلم و تئاتر می‌نوشت. 

پتریک بوویر کندی 

پتریک بوویر کندی تنها دو روز پس از تولد زودرس خود، مرگی غم‌انگیز داشت. 

پسر ژاکلین کندی و جان اف.کندی که آن زمان رییس‌جمهور آمریکا بود، در هفتم اوت ۱۹۶۳ متولد شد و در نهم اوت همان سال فوت کرد. 

علت مرگ سندرم زجر تنفسی نوزادان بود. تنها سه ماه پس از مرگ این نوزاد دو روزه، پدرش جان اف‌کندی از دنیا رفت. 

جان اف.کندی 

رئیس جمهور سابق ایالات متحده، جان اف‌.کندی، در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ و به دست لی هاروی اوزوالد ترور شد. مرگ او بیش از همه مورد تحقیق و ثبت قرار گرفته است. 

او وقتی که همراه با همسرش برای یک سفر سیاسی به دالاس تگزاس رفته بود، در جریان رژه کاروان اتومبیل‌های ریاست جمهوری، هدف حمله قرار گرفت و بر اثر شلیک دو گلوله جان باخت. 

اوا هنگام مرگ ۴۶ ساله بود و هزار و ۳۶ روز در این سمت خدمت کرده بود. 

رابرت کندی برادر او، مسیر او را در عرصه سیاست دنبال کرد، اما او نیز به همان سرنوشت دچار شد. 

رابرت اف.کندی 

رابرت اف.کندی در پنجم ژوئن ۱۹۶۸ در کالیفرنیا ترور شد، در همان روزی که در انتخابات مقدماتی کالیفرنیا برای نامزدی حزب دموکرات برای ریاست جمهوری پیروز شد. 

سناتور نیویورک در هتل امبسدور لس‌انجلس، هدف حمله فردی به نام «سیرهان سیرها» قرار گرفت و یک روز بعد جان باخت. 

دیوید ای.کندی 

دیوید ای.کندی در ۲۵ آوریل ۱۹۸۴ در ۲۸ سالگی بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر در فلوریدا درگذشت. 

گفته می‌شود اعلام خبر ترور پدرش رابرت اف.کندی در تلویزیون وقتی که ۱۱ ساله بود، سلامت روانی او را به شدت تحت تاثیر قرار داده بود. 

او از مواد مخدر استفاده می‌کرد و پس از گذراندن دوره‌ بهبود در بیمارستان، در سال ۱۹۸۴، برای شرکت در یک گردهمایی خانوادگی به فلوریدا رفت. اما چند روز بعد جسد بی‌جانش پیدا شد. 

مایکل لی‌موین کندی 

مایک لی‌موین، یکی از ۱۱ فرزند رابرت‌ اف.کندی در ۳۹ سالگی و در حادثه اسکی در اسپن در ایالت کلرادو جان باخت. 

او در زمینه حقوق و سیاست فعال بود و در سال ۱۹۹۴ به سازماندهی کمپین عمویش تد کندی برای راهیابی به سنا همکاری کرد. 

 جان اف.کندی جونیور 

جان اف.کندی جونیور، پسر جان اف.کندی در ۱۶ ژوئیه ۱۹۹۹ وقتی که هواپیمای خصوصی‌اش در اقیانوس اطلس سقوط کرد، جان باخت. 

او پایه‌گذار نشریه سیاسی جورج بود و به شکل تفننی بازیگری نیز می‌کرد. 

همسرش کرولاین بست-کندی و خواهر همسرش لارن بست همراه او در هواپیما بودند. 

مایکل له‌موین کندی 

در سالهای پس از مرگ جان اف.کندی جونیور، مری ریچاردسون کندی خود کشی کرد و سوایرس رویزین کندی هیل بر اثر مصرف بیش از حد مواد مخدر جان باخت. 

این خاندان همچنین شاهد مرگ‌های غم انگیز افراد سرشناس دیگری نیز بود، از جمله مرگ مری جو کوپچنی که بر اثر یک حادثه رانندگی، در آب غرق شد. علت مرگ این بود که اتومبیل تد کندی – برادر جان و رابرت- در جزیره چاپاکوئیدیک به درون آب پرت شد و باعث مرگ مری شد. 

تد کندی یک هفته بعد در یک نشست خبری گفت:‌ «شاید واقعا نفرینی بر خاندان کندی سایه افکنده باشد.»

مرگ میو کندی مک‌کین و گیدون مک‌کین تراژدی دیگری در تاریخ طولانی مرگ‌های نابهنگام یکی از معروف‌ترین خانواده‌های آمریکا به شمار می‌رود. 

گروه گزارش


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *