بر اساس تازه ترین برآوردها، ۴۰ درصد جمعیت جهان که حدود ۳ میلیارد نفر را شامل می شود، فاقد امکانات اولیه برای شستن دستهایشان با صابون در خانه‌هایشان هستند. تقریبا سه چهارم مردم ساکن در کشورهای کمتر توسعه یافته فاقد امکانات اولیه برای شستن دستهایشان با صابون در خانه هستند
صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) می گوید میلیاردها نفر در سراسر جهان امکانات لازم برای شستن دستهایشان با صابون را که برای مبارزه با بیماری کووید-۱۹ ضروری است، در اختیار ندارند.
یونیسف با اعلام این هشدار گفت که تنها ۳ نفر از هر ۵ نفر در سراسر جهان به امکانات اولیه برای شستن دستهایشان دسترسی دارند.
در شرایطی که شیوع جهانی ویروس کرونا همچنان با قدرت ادامه دارد، یونیسف خواستار تلاش‌های بیشتر جهانی برای فراهم کردن دسترسی به امکانات اولیه شستشوی دست ها در سراسر جهان بعنوان امکانات ضروری برای سلامت عمومی شده است.

image 179 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ


مدیر برنامه های یونیسف با اشاره به اینکه شستن دستها با صابون برای حفاظت از خود و دیگران از ابتلا به ویروس کرونا ضروری است گفته است که یونیسف لازم می داند که علی رغم اینکه راهی طولانی برای دسترسی همه مردم به امکانات اولیه شستن‌ دست‌ها وجود دارد، هشدارهایشان را تکرار کند.
در بسیاری از نقاط جهان، کودکان، والدین، معلمان و کارمندان بهداشتی مناطق به امکانات اولیه برای شستن دستهایشان با صابون دسترسی ندارند.
بر اساس تازه ترین برآوردها، ۴۰ درصد جمعیت جهان که حدود ۳ میلیارد نفر را شامل می شود، فاقد امکانات اولیه برای شستن دستهایشان با صابون در خانه‌هایشان هستند. تقریبا سه چهارم مردم ساکن در کشورهای کمتر توسعه یافته فاقد امکانات اولیه برای شستن دستهایشان با صابون در خانه هستند.
همچنین ۴۷ درصد مدارس در سراسر جهان فاقد امکانات برای شستن دستها با صابون هستند که جمعیتی ۹۰۰ میلیونی را شامل می شود.
بیش از یک سوم مدارس جهان و نیمی از مدارس کشورهای کمتر توسعه یافته امکانات لازم برای شستن دستها را ندارند.
از سوی دیگر ۱۶ درصد مراکز بهداشتی یعنی یک مرکز از ۶ مرکز درجهان، از داشتن امکانات بهداشتی برای مراجعان از جمله آب و صابون در توالت‌ها محروم هستند.
ساکنان شهرهای پرجمعیت بیشتر در خطر آلودگی به ویروس کرونا هستند
یونیسف همچنین به ساکنان شهرهای پرجمعیت که تراکم جمعیت در آنها بالاست بویژه ساکنان مناطق فقیرنشین شهرهای بزرگ هشدار داده است که بیشتر از دیگران در خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ هستند و بنابراین شستن دستهایشان با صابون در این مناطق اهمیت بیشتری پیدا می کند.
بر اساس برآورد یونیسف، در مناطق جنوب صحرای آفریقا، ۶۳ درصد ساکنان نواحی شهری که حدود ۲۵۸ میلیون نفر را شامل می شود، به امکانات اولیه برای شستن دستها دسترسی ندارند.
حدود ۴۷ درصد ساکنان مناطق شهری در آفریقای جنوبی که حدود ۱۸ میلیون نفر را شامل می شود، امکانات لازم برای شستن دستها در خانه را ندارند.
در جنوب و مرکز آسیا، ۲۲ درصد ساکنان مناطق شهری که ۱۵۳ میلیون نفر را شامل می شود از دسترسی به امکانات اولیه برای شستن دستها محرومند. برای مثال ۵۰ درصد ساکنان مناطق شهری بنگلادش که حدود ۲۹ میلیون نفر را در بر می گیرد و ۲۰ درصد ساکنان مناطق شهری هند که ۹۱ میلیون نفر را شامل می شود امکانات ضروری برای شستن دستها را در خانه ندارند.
در شرق آسیا، ۲۸ درصد ساکنان مناطق شهری اندونزی که ۴۱ میلیون نفر را شامل می شود و ۱۵ درصد ساکنان مناطق شهری فیلیپین که حدود ۷ میلیون نفر را در بر می گیرد از دسترسی به امکانات لازم برای شستن دستها محروم هستند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *