دولت پرو قصد دارد به‌زودی کاشت ۱ میلیون درخت را در اطرف شهر باستانی «ماچو پیچو» آغاز کند. این کار با هدف محافظت از این منطقه در مقابل بلایای طبیعی از جمله رانش زمین انجام می‌شود.

در بیانیه‌ای که از سوی مارتین ویسکارا، رئیس جمهور این کشور منتشر شده، آمده است که کاشت این ۱ میلیون درخت، تعهد دولت پرو، مقامات منطقه و تمام شهروندانی است که می‌خواهند از جهان محافظت کنند.

منطقۀ باستانی «ماچو پیچو» بزرگترین و مشهورترین نماد باقی مانده از تمدن اینکاها محسوب می‌شود. اینکاها یا همان امپراطوری باستانی سرخ پوستان بومی آمریکای جنوبی، در زمان‌های دور تمام کشورهای پرو، اکوادور، بولیوی، آرژانتین، شیلی و کلمبیا را در بر می‌گرفت.

این منطقۀ باستانی با خطرات متعددی از جمله رانش زمین در پی بارش‌های شدید باران در زمستان و آتش سوزی‌ها در تابستان روبروست.

image 95 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پیش از این در فوریه سال ۲۰۱۹ میلادی پروژۀ مشابهی در این کشور با همکاری شرکت آلمانی «اکوزیا» انجام شد. در چهارچوب این پروژه ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار درخت در مناطقی که پوشش جنگلی آنها از بین رفته بود کاشته شد که بزرگترین پروژۀ احیای جنگل در منطقه محسوب می‌شد.

بیش از ۱۰۰ سال از کشف «ماچو پیچو» معروف به «شهر گمشده» می‌گذرد. این شهر برای قرن‌‌ها در میان پوشش جنگلی پنهان بود و همین موضوع باعث شده بود که از نابودی آن در زمان حملات اسپانیایی‌ها جلوگیری شود.

این منطقه باستانی در نهایت نیز پس از آن نمایان شد که پوشش جنگلی اطراف آن را از بین بردند.

بر اساس آنچه در وبسایت رسمی این سایت تاریخی آمده است، برخی دانمشندان بر این باورند که «ماچو پیچو» در واقع یک رصدخانه برای مطالعۀ ستارگان و سیارات بوده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *