برای اولین بار سردبیران روزنامه های انگلستان در سال 1962 (1341 خورشیدی)زنی را به ریاست صنف خود برگزیدند. در واقع این نوعی قدر دانی از خدمات مداوم خانم کی کلمنس در عالم روزنامه نگاری بود.

کی کلمنس کار خود را از دفتر داری در یک روزنامه آغاز کرد . پس از چندی از طرف سردبیر مجله و شاید برای آنکه به او نشان بدهند ،خبرنگاری چه کار کسل کننده ای است،او مامور تهیه یک گزارش شد. از آن پس چنان شیفته  این کار گردید که یکباره  کارش را در این قسمت متمرکز کرد. او همه نوع مطلبی که بتواند ستونهای یک روزنامه محلی را پر کند،از قبیل خبر ازدواج ،مرگ،جلسات موسسات بانوان و جشن ها و…برای روزنامه تهیه میکرد.

image 56 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با اتوبوس برای تهیه مطلب به سفرهای طولانی میرفت و گاهی تا پاسی از شب گذشته کار میکرد تا بتواند مطالب خود را صبح زود به چاپخانه برساند.وی هرگز در کار خود از سختی ها  مضطرب و مایوس نمی شد. به همین علت رفته رفته از مقام خبرنگاری به مقام دستیار سردبیری رسید.پس از چندی سردبیر شد و بالاخره در 1946(1325خورشیدی)مدیریت کل پنج روزنامه محلی” کنت وسکس “را یافت.

image 55 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او در زمان رسیدن به ریاست صنف سردبیران، سی سال بود که ازدواج کرده بود و در یک روستا  در خانه ای کوچک با یک باغ بزرگ زندگی می کرد.خانم کلمنس میان کار روزنامه نگاری حرفه ای ،ازدواج و خانه داری تعادل و وابستگی متقابلی ایجاد کرده بود.او در این خصوص گفته بود:من هرگز نمیتوانم فقط یک روزنامه نگار حرفه ی یا فقط یک کدبانوی خانه دار باشم.من به هرد وی این کارها  احتیاج دارم تا اینکه تعادل زندگیم را در این میان حفظ شود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *