در پی گرمای بی‌سابقۀ هوا و افزایش خطر گستردگی دامنۀ آتش سوزی‌ها، مراسم آتش بازی‌ ویژۀ سال جدید میلادی در کانبرا، پایتخت استرالیا و برخی دیگر از شهرهای این کشور لغو شد.

قانون ممنوعیت برپا کردن آتش در سراسر این کشور به اجرا گذاشته شده است و این احتمال وجود دارد که فعالیت‌هایی همچون اجرای موسیقی زنده به مناسبت سال نو نیز در کانبرا لغو شود.

بنا بر اعلام مقامات آتش‌نشانی، هوای گرم و خشک همچنان بر مرکز و شرق استرالیا حاکم است و احتمال می‌رود که وضعیت آب و هوایی در نیوساوت ولز، پرجمعیت‌ترین ایالت این کشور بدتر بشود.

روز دوشنبه همچنان ۹۷ آتش سوزی در نقاط مختلف پوشش جنگلی نیوساوت ولز وجود داشت که ۴۳ مورد از آنها هنوز مهار نشده است.

احتمال رویارویی با «بدترین وضعیت» در ویکتوریا

در ویکتوریا، دومین ایالت پرجمعیت استرالیا آتش‌سوزی‌های خارج از کنترل باعث شد که هزاران نفر از ساکنان و گردشگران مجبور به ترک خانه‌ها و مناطق گردشگری شوند.

در ملبورن، مرکز ایالت ویکتوریا دمای هوا در روز دوشنبه به ۴۱ درجه سانتیگراد رسید و در مناطق جنوبی آن تا ۴۴ درجه افزایش یافت.

image 193 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مقامات از حدود ۳۰ هزار گردشگر حاضر در سواحل گیپسلند در شرق این ایالت که نصف کشور بلژیک وسعت دارد نیز خواسته‌اند که این سواحل را بسرعت ترک کنند.

اگرچه پیش‌بینی می‌شود در ساعات پایانی روز دوشنبه هوا در ویکتوریا کمی خنک‌تر شود اما به دلیل وزش باد و رعد و برق، باز هم خطر گسترش آتش‌سوزی‌ها وجود دارد و به همین دلیل لیزا نوویل، وزیر خدمات اضطراری ایالت ویکتوریا دربارۀ احتمال ایجاد شرایط «غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک» هشدار داده و گفته است که احتمالا بدترین وضعیت پیش روی آنهاست.

سیدنی؛ با اصرار نخست‌وزیر برنامۀ آتش بازی اجرا می‌شود

در شهر سیدنی نیز اگرچه با اصرار اسکات موریسون، نخست‌وزیر این کشور برنامۀ آتش‌بازی مشهور سال نو همچنان برقرار است، اما وخامت هوا و گسترش آتش‌سوزی‌ها احتمال لغو آن را تقویت کرده است.

آتش‌بازی‌های سال نو در سیدنی هرساله بیش از ۱ میلیون گردشگر را جذب این شهر می‌کند و ۱ میلیارد نفر تماشاگر تلویزیون در سراسر جهان دارد.

آتش سوزی‌های استرالیا طی چند ماه اخیر بیش از ۴ میلیون هکتار از پوشش جنگلی این کشور را نابود کرده، ۹ کشته برجای گذاشته و هزار خانه را نیز ویران کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *