“آژنگ نیوز”:محله گینزا در قلب توکیو، محل مراکز خرید لوکس و مجلل است که در آن معماری آینده نگر با فرهنگ و طراحی سنتی ژاپنی ترکیب شده است. در این محله گذشته و حال با هم ارتباط برقرار می‌کنند.

درمحله  «گینزا» در توکیو بناهایی با معماری شگفت‌انگیز  وجود دارد اما  در این محل یکی از قدیمی‌ترین تئاتر جهان را هم می‌توانید پیدا می‌کنید. تئاتر «کانزه »در محله «گینزا» توکیو جایی است که در آن تئاتر سنتی ژاپنی موسوم به «نو»اجرا می‌شود. در واقع تئاتر «نو» در «گینزا» متولد شد. «نو» تئاتر سنتی ژاپنی است که در فهرست میراث فرهنگی ناملموس بشریت یونسکو ثبت شده‌است.

image 90 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کییوکازو کانزه، استاد تئاتر «کانزو» است. اجداد او حدود ۷۰۰ سال پیش این محل را برای اجرای تئاتر سنتی ژاپنی موسم به «نو» بنیان گذاشتند.

او می‌گوید:‌ «اجداد من در دوره موسم به ادو (بخشی از تاریخ دوران پیشامدرن ژاپن ) در گینزا سکونت داشتند. آنها به مدت ۲۴۳ سال اینجا زندگی می‌کردند و اکنون خانواده‌ام بعد از ۱۵۰ سال به گینزا بازگشته‌اند. به همین دلیل این محله برای من اهمیت زیادی دارد. «زی آمی»‌ جد من تئاتر «کانزه»‌ را برای اجرای تئاتر ژآپنی «نو»‌ را تاسیس کرد. آثار او شامل بسیاری از مضامین جهانی است. بنابراین به همین دلیل است که ۷۰۰ سال بدون وقفه دوام یافته است. مسئولیت من نیز زنده نگه داشتن  «نو»  است ».

تئاتر «کانزه»‌ اصالتا ژاپنی است با اینحال این تئاتر قصد دارد در آینده درهای خود را به روی بازدیدکنندگان خارجی بگشاید و تئاتر «نو» را به آنها معرفی کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *